top of page

Hesap kitap


Doğanın içindeyim. Kazdagları'ndayım 10 gündür hem internetim hem telefonum yok. Yazdığım bu yazıyı nehir kenarında ağaçların altına yazarken, elimdeki iPad etraftaki tüm ortamla doku olarak çelişiyor.

Kim bilir ne zaman post edeceğim. Hiç bir şey burada iPad kadar sabit, net ve tutucu değil. Taş ve su anlamıyor onun ne olduğunu ve neden bu kadar katı olduğunu. iPad de onları fazla değişken ve duygusal buluyor. Ben de ortalarındayım. Doğayı izlerken çektiğimiz en büyük acılardan biri olan "gizli niyet"leri düşünüyordum az önce ki yazayım dedim. Gelmeden önce derinleşmeye başlamıştım bununla ilgili. İçerdeki gelecekle ilgili hedefler, hırslar ve tutturmaların bugüne yansıması büyük stres yaratıyor şu anki bizim tüm varlık katmanlarımızda. Sonra da "neden her şey yolundayken mutlu olamıyorum" diyoruz. Bir sebebi bu. Nasıl? Anın içerisindeki bütün aktiviteler sadece gelecekte bir şeye hizmet etmek içinse anın içerisinde o aktiviteden keyif alamıyoruz. Örneğin yemek yaparken aklımız akşam insanların beğenip beğenmeyeceğindeyse, o an yemek yapma anında olmayıp "koşturmuş" oluyoruz. Yoga ya da spor yaparken amaç "Esnemek, Zayıflamak, Şekillenmek" olduğunda o anın içinde bedenin bize söylediklerini, çözülenleri duymuyoruz. Adım adım tükeniyoruz. Kuşlar ise örneğin yagmur yağacağını anladıklarında telaşlanıyorlar ama kendilerini güvenli bir yere alırken ötmeye devam ediyorlar. Anın içerisinde telaş var; ıslanmak istemiyorlar ama bu "ya ıslanırsam yarabbi nasıl kururum"un paniğini taşımadığı için

telaşlarını bile öte öte, keyifle yapıyorlar. Gelecek planları bizi telaşa sürüklerken içerisine panik ve korku karıştığı noktada andaki keyiften oluyoruz, ruhumuz da resmen yaşamaktan sıkılıyor. Çok beklediğimiz şeyler olduğundaki hayalkırıklıkları da aslında sonuç değil süreç odaklı ruhun isyandır belki? Zekamızın öngörebileceği şeyler için seçimlerimizi bilinçli yaparken sonuca çok tutunmadan keyiften ve andan olmamak niyetiyle efendim... Bugünkü meditasyonumuz şırıl şırıl akan bir nehir olmayı deneyimlemek olsun mu? Bence olsun.


Son yazılar 
Recent Posts
Arşiv /Archive
Etikete göre ara
Search By Tags
No tags yet.
Takip için / Follow me
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page