top of page

Pendulum


Duyguları penduluma benzeten bir yazı okumuştum. O zaman o kadar beynime çakıldı ve bana bu imgeleme o kadar yardımcı oldu ki, paylaşmak istedim. Son zamanlarda seanslarda "iyi his" ve "kötü his" ayrımlarını o kadar duyuyorum ki, ağlamak istiyorum. (Pendulumum şaşıyor) İyi his nedir? Aşk iyi midir mesela? Yanlış insana aşık olan için kötü bir duygu iken aşkın doruklarını yaşayan biri için iyidir. Ayrılık kötü müdür? Uzun amandır ayrılmaya çalışan ama ayrılamayıp sonunda cesaretini toplayan biri için harika bir hisken, bir anda terkedilen için kötü değil midir? Hayatta her şey objektif değil midir?

Bence öyledir.

Duyguların doğası da aynı pendulum gibi. Meditasyonla, şifa ile amaçladığım - kendim için - pendulumun ortada durması ve o dinginlikte kendimi gözlemlemek.

Yaşamanın mucizesini hissettiğim anlar bu anlar oluyor. Neden? Çünkü bir insan/duygu/durum/edinilen varlık sebebi ile "çok mutlu olmak", pendulum'u bir tarafa itiyor. Fizik ve meditasyon birbiri ile iç içe demiş miydim? Demediysem diyeyim.

Pendulum bir tarafa giderse ne oluyor? Bir noktada yer çekimi sebebi ile duraksıyor (gibi görünüyor) ve sonra ters tarafa sallanıyor. Duygularda bu nasıl meydana geliyor? Aynı insan/duygu/durum tam ters duyguları da getirebiliyor.

Burada paniklemek ve hemen sonuca varmak da insanoğluna acı getiriyor. Son zamanlarda üzerinde çalışmaya çalıştığım farkındalık, pendulum bir tarafa gittiğinde (her türlü duygu için) durup gözlemlemek bende olup bitenleri ve zihnimin bu duygularla ilişkisini. Bunu yapmak ve duyguya mesafe koymak, pendulum diğer tarafa gittiğinde şefkatli gözlemciyi daha kolay getirebiliyor.

Denemeye var mısınız? Pendulum nedir? Yukardaki şey.

Sizin duygularınızın pendulum hızı ve gittiği uzaklık ne? Duygulardaki yazı-turalarınıza tanıklık edebilir misiniz? Bugünün olayı bu olsun. Pendulumlar ortada buluşsun. :) (Gülücük)


Son yazılar 
Recent Posts
Arşiv /Archive
Etikete göre ara
Search By Tags
No tags yet.
Takip için / Follow me
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page